16.2.16

Tramitació telemàtica de cèdules de segona ocupació amb la Generalitat

FONT : http://www.apabcn.cat/ca_es/serveicolegiat/visats/actualitat/Pagines/Canvis-tramit-telematic-cedules-Gene.aspx

Tramitació telemàtica de cèdules de segona ocupació amb la Generalitat


Aquí trobareu informació d'utilitat per poder fer el tràmit telemàtic de les cèdules de segona ocupació, tant amb el Col·legi com amb la Generalitat.

 
A partir del proper 01/02/2016, l'Agència de l'Habitatge farà una millora en la implantació tramitació telemàtica de les tramitacions de les sol·licituds de cèdules d'habitabilitat de segona ocupació, per continuar amb les accions de simplificació administrativa i que es centra bàsicament en la implementació de la declaració responsable (entre d'altres accions internes) com a eina d'acreditació de l'antiguitat dels habitatges.

Per donar compliment al Decret 141/2012, des del dia 06/02/2013, estan implantats els formularis per tramitar Certificat d'Habitabilitat de Segona Ocupació.

També teniu al vostre abast, les circulars que ha anat publicant l'Agència de l'Habitatge. Us recordem que la Circular Informativa núm. 6 va ser la última que va entrar en vigor el dia 03/03/2015.

Podeu tramitar telemàticament els certificats d'habitatge usat a través de Visats a l'Oficina Virtual del CAATEEB i a continuació fer la tramitació amb l'Agència de l'Habitatge accedint a l'Oficina Virtual de Tràmits de la Generalitat de Catalunya (OVT), informant el número de referència del registre telemàtic del Col·legi Professional, que us apareixerà automàticament una vegada tramitat digitalment el vostre expedient.

El tràmit per l'Oficina Virtual, t'ajuda a determinar l'imprès que correspon!

El tràmit que està implantat a l'Oficina Virtual del CAATEEB, us ajudarà a través d'un qüestionari, a determinar els models d'impresos adients d'acord amb el que determina el Decret d'Habitabilitat vigent. Consulteu el Manual on s'explica cm emplenar el formulari per obtenir l'imprès que s'ha d'aplicar depenent, entre d'altres, de l'antiguitat de l'habitatge que es vol certificar.

Recordeu que amb la TRAMITACIÓ DIGITAL, gaudireu d'avantatges en el cost del visat/registre.

Aquest tràmit també especifica quins són els camps que obligatòriament cal emplenar per poder fer la sol·licitud, d'acord amb el que l'Agència de l'Habitatge requereix. Una de les dades obligatòries, en el cas que es tracti d'un habitatge que ha tingut cèdula amb anterioritat atorgada per la Generalitat, és el número de cèdula. Podeu trobar aquest número a través de la consulta que s'ha habilitat expressament a l'Oficina Virtual/Accés a l'Oficina Virtual de tràmits de la Generalitat. També podeu aconseguir el número de cèdula trucant al 012.

Recomanacions per a la tramitació telemàtica de cèdules de segona ocupació amb la Generalitat Per tal d'evitar possibles requeriments per part de l'Agència de l'Habitatge, us fem les següents recomanacions:

  1. Assegureu-vos que la documentació que s'aportarà per JUSTIFICAR L'ANTIGUITAT de l'habitatge és l'adequada.
    Des del 03/03/2015, és d'obligat compliment la Circular Informativa nº 6 de l'Agència de l'Habitatge. Segons aquesta, per a habitatges anteriors a l'11 d'agost de 1984, el document de declaració responsable (RE-800) serà l'únic admès per acreditar l'antiguitat dels habitatges, tot i que també podrà ser admès l'Informe d'antiguitat segons la Circular Informativa núm. 5 i serà prioritària per els habitatges amb antiguitats compreses entre l'11 d'agost de 1984 i fins el 2 de novembre de 2012, admetent altres documents indicats a la Circular Informativa núm. 2 emesa per l'Agència de l'Habitatge. 
    Compliment de la Circular Informativa núm. 6 a l'Oficina Virtual: A l'hora d'emplenar les dades en el formulari per sol·licitar la tramitació del certificat d'habitabilitat a l'oficina virtual del CAATEEB, haureu d'informar el que correspongui segons la Circular Informativa núm. 6 per tal d'acreditar l'antiguitat de l'habitatge. De totes maneres, podreu continuar incorporant la documentació que acredita el contingut informat a la declaració responsable (escriptures, inscripcions al registre del propietat, etc), a l'historial de l'expedient.
  2.  Reviseu el DECRET i ANNEX informats, depenent de l'antiguitat de l'habitatge. Podeu trobar més informació a l'apartat "Annexos que regulen les qüestions tècniques en funció de les tipologies d'habitatges" de l'Àrea Tècnica.
  3. Reviseu que el PIS i PORTA informats, corresponen a l'habitatge que s'està certificant. En els casos d'habitatges unifamiliars, a la casella Pis/Casa heu d'indicar Casa.
  4. El Número de referència de registre telemàtic del Col·legi Professional, correspon a la totalitat del número de comprovació col·legial: ARTB-AAA111 (les 4 primeres lletres en MAJÚSCULA, el guió i les 3 següents lletres en MAJÚSCULA amb els 3 números).
  5. No es poden posar abreviatures (carrer, avinguda, etc...) ja que hi ha un camp específic per indicar el tipus de via. Tampoc símbols en els camps pis i porta (a, o, er, etc...), ni guions (-, _, etc...).
  6. En cas de NUMERACIÓ DOBLE, es pot posar un guió entre els números (núm. – núm.).
  7. En les caselles dels NOMBRE DE PECES que es certifiquen, en cas que no hi hagi alguna peça, s'ha de posar zero "0". No es pot deixar la casella en blanc, ni tampoc posar guions.
  8. A la Declaració responsable, s'ha d'informar el número de referència cadastral.
  9. A la Declaració responsable, verificar que la persona que s'informa com a declarant coincideixi amb la opció que es marca (propietari, persona autoritzada / tècnic, persona autoritzada / altres).


Com gestionar les modificacions demanades per l'Agència de l'Habitatge?

Per poder tramitar les modificacions dels vostres expedients visats de Certificat d'Habitatge Usat com a resultat d'un requeriment per part de l'Agència de l'Habitatge, heu de donar d'alta un nou expedient a l'oficina virtual amb les dades correctes i aportar per la línia de NOI – Notificació Interna (dins dels documents generals), un escrit signat per vosaltres indicant que doneu d'alta aquest nou expedient en substitució del visat xxxyyy, i informant dels canvis que heu realitzat.

Amb aquest escrit procedirem a anul·lar l'expedient que ens sol·liciteu i a retornar la totalitat de les despeses generades en aquest expedient anul·lat.

Restem a la vostra disposició per a qualsevol dubte o aclariment, en el telèfon 93.240.20.60 o través del Canal de Consultes.

Per a més informació podeu accedir a l'Àrea Tècnica / Habitabilitat del CAATEEB.




Pere Domènech Bernat
Arquitecte Tècnic i Enginyer Edificació
--------------------------------
ARQUITECNIC.NET
Ramón y Cajal, 45 Local 4ª · 08012 Barcelona
Tel. 670 257 703
Correu electrònic :
tecnic@arquitecnic.net
Pàgina web  www.arquitecnic.net


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada